search menu linkedin twitter facebook cross phone check arrow-left arrow-right mail

Over Ons

Chris Kersbergen 

Drs. Chris Kersbergen (1968) is merkstrateeg bij NN Group. Hij werkte eerst tien jaar bij toonaangevende communicatiebureaus als Bikker Euro RSCG en BBDO voor klanten als Unilever, Heineken, Philips, ABN Amro, Rabobank en Nutricia. Daarna werkte hij tien jaar voor ING Group, waar hij eerst wereldwijd verantwoordelijk werd voor Employer Branding & HR Communications en daarna voor Brand Activation & Identity. Toen ING Group splitste in een bank en een verzekeraar, werd hij Global Head of Branding voor de internationale verzekerings- en investment management activiteiten van ING. Met zijn team ontwikkelde Kersbergen het nieuwe internationale ‘NN’ merk: van naam, logo en huisstijl tot en met de positionering, campagneplatform en voorbereiding van de internationale rebranding. Halverwege 2014 kreeg hij een nieuwe rol als merkstrateeg. NN Group is inmiddels een zelfstandig, beursgenoteerd bedrijf en is in alle 18 landen gerebrand naar het nieuwe NN merk.

Kersbergen studeerde Communicatie aan de Hogeschool Utrecht en Politiek & Communicatie aan de VU Amsterdam. Daarnaast volgde hij business courses aan onder andere Harvard Business School, INSEAD, Better Future en de Stanford designschool. Hij was lid van de Raad van Toezicht van NJF Jantje Beton, jurylid van de SAN en SJP en oprichter van de vakgroep HR Communicatie van Logeion.


Job Mensink 

Ir. Job Mensink (1963) werkte bijna vier jaar als Global Head of Employer Brand bij Philips toen hij in 2009 van start ging met adviesbureau Brandgiving. Hij heeft sindsdien gewerkt voor de (internationale) werkgeversmerken van onder meer ING, ASML, Heineken, IKEA, Achmea, Rabobank, de Belastingdienst, Accenture en Ahold. In 2013-2014 ontwikkelde hij samen met Bjorn Veenstra de tool Doorsight®, een innovatieve HR Analytics toepassing waarmee werkgevers de match tussen hun organisatie en medewerkers van start tot vertrek kunnen monitoren. Hierdoor is het onder meer mogelijk om te voorspellen welke kandidaten succesvol zullen zijn.

Mensink studeerde Innovatiemanagement aan de TU Delft (Industrieel Ontwerpen) en Economie aan de Erasmus Universiteit. Hij heeft verschillende rollen in marketing en business management  gehad voordat hij bij Philips International de overstap maakte van Marketing naar HRM Talent Management en ‘het licht zag’. Hij is geregeld gastspreker op congressen en universiteiten en sinds 2014 lid van de Advisory Board van de jaarlijkse HR Vision conferences in London en Amsterdam. In zijn vrije tijd is Mensink een enthousiast zeiler.


Ton Rodenburg

Drs.Ton Rodenburg, (1963) is sinds 1999 strategy director en medeoprichter van ARA M/V, bureau voor arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie, onderdeel van het Rotterdams communicatiebureau ARA. Rodenburg werkt en werkte voor een diverse reeks klanten als Allen & Overy,  Atos, BAM,  CBS, Croon Elektrotechniek, Fortis/ASR,  Gemeenten Rotterdam, Schiedam & den Bosch, Koninklijke Luchtmacht,  La Place,  Mammoet , Mazars, NBA,  Nederlands Loodswezen, NIBC , Politie Amsterdam Amstelland, TBI, Yacht of Zwitserleven.

Hij studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en werkte van 1990 tot 1999 als manager bij Randstad Uitzendbureau. Van 2008 tot 2014 was hij voorzitter van Recruiters United, een levendig netwerk van arbeidsmarktprofessionals, waarvan hij thans bestuurslid is. Rodenburg is initiatiefnemer en medeorganisator van het jaarlijkse vakcongres Employer Branding Experience. Hij is lid van de adviesraad voor de marketing opleiding aan de VU Amsterdam en de beroepenveldcommissie van de HR-opleiding aan de Hogeschool Rotterdam. Verder is Rodenburg spreker, blogger en docent. Dit laatste onder meer voor de leergangen Merkmanagement en HR strateeg bij AOG School of Management en ‘nextcommunication’ bij Lectric.